October 24, 2007

interfata

Am deschis azi un acumulator de laptop (cutiuta aia de plastic al carui fir intra in priza, respectiv in laptop). Nu i-am dat o atentie aparte pana acum, ba chiar mi-era simpatica si ma purtam frumos cu ea, fiindu-i recunoscator nu o data pentru caldura emanata care mi-a incalzit picioarele. Ce-am vazut insa in spatele carcasei n-a fost cea mai pitoreasca imagine. Un condensator spart a imprastiat un lichid galbui, acid, pe diode, pe rezistente si pe alte mici elemente din jurul lui. Uitandu-ma la el mi-am adus aminte de un film animat din copilarie: "The Brave Little Toaster" si parca m-a atins un sentiment de mila. 'N-avem cum sa-l reparam acum. Ne mai trebuie niste piese. Am putea sa desfacem un monitor stricat. Acolo sigur gasim." Nici nu vreau sa ma gandesc ce e in inima grasunului monitor la auzul acestor vorbe venite din partea electricianului. Si Lampy s-a stricat o data, dar a fost reparat.. N-am gasit ce trebuia in el si l-am pus la loc langa celelalte monitoare stricate. Acumulatorul e inca deschis, pus cu grija intr-o punga, urmand ca maine sa continuam operatia cu noi piese de schimb.

Ficat, rinichi, intestine in corpul uman; diode, placi de baza in sisteme electrice; plus in simpatici ursuleti; linii de comanda, proceduri, functii in jocurile pe calculator, ne place doar interfata. Cand insa apar erori in buna ei functionare, panica sau ignoranta ne orbesc ratiunea.

Respect Doctorilor, respect Electronistilor, respect tuturor din spatele screensaver-ului 'Life'!

No comments: